7 důvodů, proč si jít zacvičit

 

Máte špatnou náladu? Hýbejte se! Jste vystresovaní z práce? Vybijte se v posilovně! Jste unavení a bez energie? Zacvičte si! Je pro vás chůze do schodů zničující? Vylezte na kopec! Pohyb je univerzální lék téměř na všechno. A nepotvrzují to jen nejrůznější vědecké výzkumy, ale i lidé, kteří se sportu věnují. Když se budete pravidelně hýbat, nebudete mít jen lepší kondici, celý váš život bude lepší. A samozřejmě budete mít i krásnější tělo.

1. Lepší nálada
Už po pěti minutách kardia cvičení, tedy cvičení, během něhož se zadýcháte a spálíte i nějaký ten tuk, se budete cítit šťastnější. Jakmile se začnete hýbat, váš mozek začne produkovat endorfiny a jiné tzv. hormony štěstí, které vám okamžitě zvednou náladu. Pokud neradi chodíte do posiloven nebo vás nebaví klasické posilování, vyrazte alespoň na svižnou procházku. Uděláte něco pro své tělo i pro svého ducha.

2. Méně stresu
Podle jednoho online dotazníku jen čtrnáct procent lidí cvičí proto, aby se zbavili stresu. Přitom je pohyb nejlepším lékem na napětí a špatnou náladu. Je známo, že pohyb vám může pomoci například i při léčbě posttraumatické stresové poruchy nebo deprese. Jak už bylo řečeno výše, stačí jen pět minut na to, abyste se cítili lépe, a nemusí to být ani nijak zvlášť intenzivní cvičení. Střední zátěž, která trvá delší dobu, je lepší než velké výkony během krátkého času. Chůze, běh a jóga jsou nejlepšími pomocníky, pokud chcete tělo zbavit napětí a příjemně se uvolnit.

3. Větší výdrž
Pokud se ale rozhodnete pro intenzivnější trénink, také neuděláte chybu. Svižnější cvičení, během kterého se pořádně zadýcháte, vám pomůže zlepšit fyzičku. Stanete se celkově odolnější a zlepšíte si kondici. A lepší tělesná kondice znamená i lepší zvládání psychické zátěže. Pro některé lidi je pohyb něco jako droga. Jakmile dosáhnou jednoho cíle, už přemýšlejí, jak své výkony ještě zlepšit. Zkuste taky překonat sami sebe a uvidíte, že výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

4. Lepší imunita
Existuje spousta důkazů o tom, že pohybová aktivita může zlepšit obranyschopnost vašeho organismu. Lidé, kteří pravidelně cvičí, bývají méně nemocní. Umírněným cvičením posílíte imunitní systém a ten vás pak bude lépe chránit před armádami bakterií, s nimiž se každý den setkáváte. Zatočíte se stresovými hormony a stanete se mnohem odolnějšími. Ale i u cvičení platí pravidlo, že nic se nemá přehánět. Pokud svůj organismus vyčerpáte dlouhými a namáhavými tréninky, můžete svou imunitu také oslabit. Takže všeho s mírou. Je potřeba si čas od času také odpočinout.

5. Zůstanete déle mladí
Pokud se budete pravidelně věnovat sportu, oddálíte stárnutí organismu. Vaše tělo bude v lepší kondici, budete pohyblivější a spokojenější. Nemusíte se obávat zákeřných civilizačních chorob, jako je například cukrovka nebo vysoký krevní tlak. Ne nadarmo se říká, že aktivní lidé se dožívají vyššího věku.

6. Lepší spánek
Cvičení také napomáhá k lepšímu spánku. Tréninkem své tělo hezky unavíte, zbavíte ho napětí a bude se vám lépe spát. S cvičením ale raději skončete nejméně tři hodiny před tím, než půjdete do postele, jinak by mohl být efekt přesně opačný. Když usínáte, klesá vám tělesná teplota. Cvičení na druhé straně tělesnou teplotu zvyšuje. Po cvičení tedy tělo potřebuje čas, aby se dostalo zpátky na normální teplotu.

7. Více energie do života
S větší tělesnou aktivitou stoupá také chuť do života. Po cvičení se budete cítit plní energie a bude pro vás snazší vypořádat se s každodenními těžkostmi. Pokud jste společenský člověk, není nic lepšího, než vzít pár kamarádů a jít si zahrát třeba volejbal nebo uspořádat dlouhý cyklistický výlet. Uděláte něco pro své zdraví a ještě si užijete spoustu zábavy.

Takže vzhůru za sportem! Běžte si zaběhat, zacvičte i jógu, protáhněte se anebo se běžte jen projít. Život je krátký, byla by škoda prosedět ho u televize.